Webwinkels en Webshops

Zelf linkbuilding doen of toch uitbesteden?

Heb je een onderneming, dan is het hebben van een goede website onmisbaar. In deze digitale tijd is het essentieel om te blijven groeien en verbeteren. Digitale marketing is namelijk een vakgebied wat constant verandert en groeit. Als bedrijf wil je natuurlijk goed te vinden zijn via de digitale wegen. Zo verhoog je het verkeer op je website en lok je klanten naar je toe. Linkbuilding is een belangrijk aspect om jouw positie op Google te verhogen. Google verzamelt namelijk de beste resultaten die zijn gekoppeld aan zoekwoorden. Door middel van het creëren van content en verzamelen van backlinks, krijgt jouw bedrijf ‘stemmen’ zodat jouw website als waardevol wordt gezien. Dit zorgt ervoor dat jouw onderneming hoger scoort op Google. Nu zijn er manieren om zelf te leren hoe je linkbuilding uit kunt voeren. Dit is echter een tijdrovende klus en er is geen garantie op goed resultaat. Een linkbuilding specialist kent de klappen van de zweep waardoor deze effectief de juiste tools in kan zetten voor zoekwoorden optimalisatie.

Hoe verloopt het proces van een linkbuilding specialist?

Een linkbuilding specialist stelt een plan van aanpak op waardoor je als ondernemer precies weet welk doel voor ogen is. De links en zoekwoorden waarnaar verwezen dient te worden, worden ten eerste in kaart gebracht. Daarna wordt er een selectie gemaakt van tussen artikelwebsites, blogplaatsen en bedrijvenpagina’s. Voor het beste resultaat wordt er voor een pagina gekozen waar veel verkeer op is. Pagina’s die vaak worden bezocht, worden namelijk als waardevol gezien. Dit zorgt er weer voor dat er hoger gescoord wordt in Google. Deze pagina’s worden door de linkbuilding specialisten ook aan jou als ondernemer voorgelegd, zodat er een keuze gemaakt kan worden voor de aanpak die het beste bij jouw bedrijf past.

Wat doet een digital marketing bureau precies?

Wanneer je digital marketing voor jouw bedrijf wilt inzetten, zijn er verschillende manieren waarop dit gedaan kan worden. Linkbuilding is één onderdeel. Hierbij heb je ook de keuze of je dit éénmalig of bijvoorbeeld elke maand wilt gebruiken. Door regelmatig aan de linkbuilding te werken, zorgt je bedrijf stapsgewijs groeit op digitaal gebied. Dit is ook belangrijk voor Google zodat de groei als realistisch wordt gezien. Naast linkbuilding, kan een digital marketing bureau jou ook ondersteunen met het optimaliseren van jouw website. Het bureau beoordeelt de huidige content en levert verbeterpunten aan. Ook wordt er gekeken naar aspecten zoals de laadsnelheid en het design van de website. Op deze manier wordt er voor een brede aanpak gekozen waarmee je via verschillende kanalen jouw digitale reikwijdte verbreedt.  

Similar Posts

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *